flag
پیشرو در توسعه صنعتی و گسترش بن سازه های نوسازی و نوآوری صنعتی کشور در افق 1406
EN
shoar

آگهی فراخوان عمومی شناسایی سرمایه­ گذار (نوبت اول)

 

در اجرای تبصره 3 اصلاحی ذیل بند الف ماده 3 قانون اجرای سیاست­های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه­ یافته کشور از طریق مشارکت بخش غیردولتی توانمند با سازمان­های توسعه­ای، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نظر دارد نسبت اجرای طرح تولید الیاف شیشه مرند با مشارکت بخش خصوصی برخوردار از توانمندیهای مالی ، فنی و مدیریتی مناسب اقدام نماید. لذا بدینوسیله از متقاضیان محترمی که تمایل به مشارکت در سرمایه گذاری مورد نظر دارند دعوت می‌نماید درخواست خود را با در نظر گرفتن موارد ذیل به این سازمان ارسال نمایند . کلیات طرح مورد نظر به شرح ذیل می­باشد:

عنوان طرح

محل اجرا

سرمایه­ گذاری ثابت

پیش ­بینی تامین

منابع مالی طرح

طرح احداث واحد تولید الیاف شیشه مرند

شهرستان مرند، استان آذربایجان شرقی

34539 میلیارد ریال

تسهیلات ارزی، سرمایه شرکت، سهامداران

شرح کلی طرح و

موارد کاربرد آن

طرح احداث واحد تولید الیاف شیشه مرند یکی از طرح­های استراتژیک حوزه صنعت و توسعه­ساز صنایع پیشرفته کامپوزیتی می­باشد. تولید الیاف شیشه به دلیل کاربرد آن در تقویت کامپوزیت­های مورد استفاده صنایع ساختمانی، خودروسازی، صنایع دریایی، تولید لوله­های GRP، GRV و GRE، ساخت پره­های توربین بادی و ... از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای اجرای این طرح شرکتی به ثبت رسانده و آن شرکت زمین اجرای طرح را در ناحیه صنعتی زنوز به مساحت 10 هکتار خریداری نموده است. زمین مذکور دیوارکشی شده و دارای ساختمان نگهبانی می­باشد. همچنین کلیه مجوزهای مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات خارجی توسط آن شرکت از سازمان­های ذی­ربط اخذ شده است.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طریق درج این آگهی به دنبال شناسایی متقاضیان مشارکت در شرکت مذکورجهت تکمیل طرح می­باشد.

مدت اجرا

ظرفیت اسمی تولید

محصولات

24 ماه

30.000 تن الیاف شیشه در سال

رووینگ، چاپ رووینگ

مزایای اجرای طرح

  1. ایجاد ارزش افزوده مناسب و استفاده از ذخایر غنی کشور
  2. انتقال موثر دانش فنی و تکنولوژی تولید الیاف پیشرفته در کشور
  3. جلوگیری از خروج ارز با توجه به میزان واردات بالا
  4. شاخص های مطلوب اقتصادی طرح
  5. اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم
  6. رونق و راه اندازی صنایع تکمیلی با توجه به تولید محصول پایه ای الیاف شیشه
  7. بومی سازی تکنولوژی و آموزش و تربیت متخصصان در زمینه الیاف شیشه

مزایای رقابتی محصولات طرح

  1. تولید تحت برند معتبر چینی و مطابق با استانداردهای روز اروپا
  2. تولید الیاف نوع ECR، خواصی بهتر از نوع E، فاقد بور و فلوئور، دوستدار محیط زیست
  3. الیاف تولیدی دارای مقاومت شیمیایی بسیار بالا، افزایش عمر کوره

منابع تأمین مالی

  1. تسهیلات ارزی: 25.000 میلیارد ریال
  2. نرخ سود تسهیلات: 6.5 %
  3. دوره بازپرداخت: 5 سال
  4. دوره مشارکت: 24 ماه

نتایج مالی و اقتصادی

  1. ارزش فعلی خالص (NPV) با نرخ تنزیل 23 %: 8.514  میلیارد ریال
  2. نرخ بازده داخلی سرمایه­ گذاری (IRR): 30.8 %
  3. نرخ بازده سرمایه ­گذار (IRRE)103.85 %
  4. دوره بازگشت سرمایه­ گذاری: 5.2 سال
  5. سود خالص در سال اول: 3.832 میلیارد ریال
  6. میزان سرمایه در گردش در سال اول: 766 میلیارد ریال
  7. نسبت فروش در نقطه سر به سر در سال مبنا: 23.49 %
  8. میزان اشتغالزایی: 312 نفر
  9. دوره بهره­ برداری: 10 سال

 

شرایط متقاضیان سرمایه ­گذاری

  1. -    احراز توانمندی فنی و مدیریتی بر اساس شاخصهای مشخص شده در فرم های ارزیابی مندرج در وب سایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،جهت انجام سرمایه گذاری به نحوی که دارای مزیت و سوابق اجرایی مفید و مرتبط درخصوص موضوع طرح باشند.
  2. -    احراز توانمندی مالی طبق معیارهای مشخص شده در فرم فوق الذکر جهت تامین منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری و امکان ارائه وثائق متناسب با سهم خود نزد بانکها.
  3. -    احراز سایر شرایط قانونی لازم که در فرمهای ارزیابی مندرج میباشد.

نحوه ارائه مدارک سرمایه­ گذاری

  ضروریست متقاضیان محترم ضمن مراجعه حضوری به سازمان و دریافت اطلاعات تکمیلی درخصوص طرح مزبور و همچنین اساسنامه مشارکت، نسبت به دریافت و تکمیل فرمها، اطلاعات و مدارک و مستندات مرتبط با این فراخوان اقدام نموده و درخواست خود را به همراه مدارک، مستندات و فرمهای تکمیل شده ، حداکثر تا 14 روز تقویمی پس از مرحله دوم انتشار آگهی، در پاکت دربسته به دبیرخانه سازمان به آدرس تهران خیابان ولیعصر ابتدای جام جم- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طبقه همکف بمنظور ثبت اطلاعات تحویل نمایند.

توضیحات ضروری

  1. -    این آگهی در دو نوبت و به فاصله 10 روز منتشر خواهد شد.
  2. -    کلیه مزایای قانونی مترتب بر سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شامل طرح فوق نیز خواهد بود.
  3. -  تحقق نهایی مشارکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منوط به انجام مراحل اداری و قانونی مترتب بر سرمایه گذاری سازمانهای توسعه ایو بطور خاص سازمان گسترش و وسازی صنایع ایران  خواهد بود.
  4. -    مبنای مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صرفاً اساسنامه مشارکت سازمان خواهد بود.
  5. -  سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پس از ارزیابی مالی و فنی متقاضیان نسبت به رد یا قبول هریک از درخواسته مخیر خواهد بود و ارائه درخواست مشارکت برای متقاضی هیچگونه حقی را ایجاد نخواهد نمود.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل farakhan@mgfco.ir یا شماره موبایل 09185079727 (جناب آقای مهندس علیئی) تماس حاصل فرمایید.

اساسنامه مشارکت با بخش عمومی

فرم مشخصات اشخاص حقوقی متقاضی مشارکت با سازمان

فرم مشخصات اشخاص حقیقی متقاضی مشارکت با سازمان

 

 

 

«آگهی  فراخوان عمومی شناسایی سرمایه­ گذار»

(نوبت اول)

در راستای اجرای تبصره 3 اصلاحی ذیل بند (الف) ماده 3 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مقرر شده است، سازمان‌های توسعه‌ای (از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) پس از فراخوان عمومی از سوی وزارتخانه یا شرکت مادر تخصصی ذی‌ربط و احراز عدم تمایل بخشهای غیر دولتی برای سرمایه گذاری بدون مشارکت دولت در طرح‌های اقتصادی موضوع فعالیت‌های گروه یک ماده (2) این قانون در مناطق کمتر توسعه‌یافته می توانند به هر میزان اقدام به سرمایه گذاری مشترک با بخش‌های غیر دولتی نمایند. سهام یا قدرالسهم دولتی ناشی از این نوع مشارکت باید ظرف حداکثر سه سال پس از اخذ پروانه بهره‌برداری با رعایت مقررات این قانون واگذار شود. در این راستا جهت توسعه صنعت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در نظر دارد نسبت به شناسایی و ارزیابی  فعالان بخش صنعت و تجارت که از توانمندی مالی و تجارب فنی و صنعتی مناسب جهت اجرای طرح‌های صنعتی برخوردار بوده و تمایل به انجام سرمایه گذاری، بدون مشارکت بخش دولتی یا با مشارکت این سازمان را در طرح تولید "کاغذ مصنوعی به روش Bopp با کربنات کلسیم بالا" را دارند، اقدام نماید. کلیات طرح مورد نظر به شرح ذیل می باشد:

 

عنوان طرح

محل اجرا

برآورد مبلغ سرمایه گذاری کل

پیش بینی تامین منابع مالی طرح

کاغذ مصنوعی به روش BOPP با کربنات کلسیم بالا

شهرک صنعتی خرامه (80 کیلومتری شیراز) استان فارس

1،800 میلیارد ریال

+ 17میلیون یورو

حدود 60 درصد تسهیلات ارزی و ریالی و مابقی آورده نقدی سهامداران

شرح کلی طرح و موارد کاربرد آن

امروزه تولید کاغذ مصنوعی (Synthetic Paper) با آمیزه پلی پروپیلن و کربنات کلسیم توجه بسیاری از صنعتگران را به خود جلب کرده است. در صورتیکه در فرمولاسیون کامپاند کاغذ مصنوعی مقدار کربنات کلسیم بالاتر از 50 درصد مواد تشکیل دهنده آن باشد نام محصول کاغذ سنگ یا Stone Paper  است و اگر مقدار مجموع پلیمر به کار رفته در آن بیشتر و مقدار کربنات کلسیم کمتر از 40 درصد باشد، این محصول به عنوان فیلم های پلیمری شناخته می شود. در تولید  فیلم‌های پلیمری، فیلم پلی پروپیلن یکی از پرکاربردترین فیلم‌ها در جهان است. فیلم PP به دلیل شفافیت، مقاومت عالی در برابر رطوبت و همچنین استحکام کششی بسیار خوبی که دارد باعث شده تا برای بسته بندی‌‌هایی که نیاز به استریلیزاسیون دارند، گزینه‌ی مناسبی باشد. در میان فیلم‌های پلی پروپیلن، فیلم‌های استاندارد BOPP توجه بسیاری از تولیدکنندگان را به دلیل کشش دوجهته و استحکام بالا در مقابل پارگی به منظور استفاده در صنایع بسته بندی، برچسب گذاری و ... به خود جلب نموده است. شرکت های تولید کننده فیلم های پلیمری، بر اساس تکنولوژی های جدید با افزایش ضریب مصرف کربنات کلسیم به عنوان مواد اولیه (به میزان 40 درصد) اقدام به تولید فیلم های پلیمری با کشش دو جهته با طیف وسیعی از کاربردها نموده که این محصول به عنوان کاغذ مصنوعی نیز شناخته می شود. کشش دو جهته در روش تولید این محصولات باعث افزایش مقاومت پارگی گردیده و همچنین استفاده از کربنات کلسیم باعث گردیده علاوه بر کاهش قیمت تمام شده امکان چاپ پذیری آن بالا ببرد.

هدف از اجرای این طرح، تولید "کاغذ مصنوعی به روش BOPP با استفاده از کربنات کلسیم بالا" می­باشد. محصولات این طرح قابلیت جایگزینی با " کاغذهای پشت چسبدار،لیبل و برچسب ها، استفاده در چاپ و تبلیغات ( محصولات کوتد و غیره کوتد شامل کاغذهای بادوام همچون بروشورها، کاتالوگ­ها، اسناد ملکی، گواهینامه های تحصیلی، جلدکتب، محصولات کوتد شده پزشکی، کارت­های اعتباری و سوخت)، لفاف های بسته بندی، فیلم‌هایBOPP   و سایر فیلم‌های پلاستیکی را دارد.

مدت اجرا

ظرفیت اسمی تولید

نرخ بازده داخلی IRR (درصد)

دوره بازگشت سرمایه

24 ماه

16500 تن در سال

34%

3 سال بدون در نظر گرفتن فاز ساخت

           

* شرایط متقاضیان سرمایه ­گذاری:

1- احراز توانمندی فنی و مدیریتی سرمایه گذاران متقاضی مشارکت با سازمان جهت انجام سرمایه گذاری طبق فرم های ارزیابی مندرج در تارنمای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بنحویکه متقاضیان باید دارای سوابق اجرایی مفید و مرتبط در خصوص موضوع طرح باشند.

2- احراز توانمندی مالی شریک غیردولتی جهت تامین منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری شامل آورده نقدی سرمایه گذار، ارائه وثائق موردنیاز بانک متناسب با درصد مشارکت در طرح به منظور اخذ تسهیلات بانکی، صورت وضعیت مالی و ... .

3- سرمایه گذاری در این طرح از طریق ورود به شرکت گسترش کاغذ سبز خرامه(مجری طرح) انجام خواهد شد.

 

* نحوه ارائه مدارک سرمایه­ گذاران:

 از کلیه اشخاص حقوقی غیردولتی که مایل به اجرای این طرح به صورت مستقل یا مشارکت با سایر سرمایه‌گذاران ذیصلاح و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌باشند، دعوت به عمل می­آید با مراجعه به تارنمای این سازمان به آدرس www.idro.ir ، بخش فراخوان یا با مراجعه حضوری ضمن کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص طرح مزبور و اساسنامه مشارکت، نسبت به دریافت و تکمیل فرمها، اطلاعات و مدارک و مستندات مرتبط با این فراخوان اقدام نمایند و درخواست خود به همراه مدارک، مستندات و فرم‌های تکمیل شده را با ذکر میزان سهم مورد نظر برای مشارکت، حداکثر تا 14 روز تقویمی پس از انتشار آخرین (دومین) آگهی، در پاکت دربسته به دبیرخانه سازمان به آدرس تهران- خیابان ولیعصر- ابتدای جام جم- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران- طبقه همکف به منظور ثبت اطلاعات تحویل نمایند.

 

* توضیحات ضروری:

1- این آگهی در دو نوبت و به فاصله 10 روز منتشر خواهد شد.

2- کلیه مزایای قانونی مترتب بر سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته شامل این طرح خواهد بود.

3- تحقق نهایی مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منوط به انجام مراحل اداری و قانونی مترتب بر سرمایه­ گذاری سازمان‌های توسعه ­ای خواهد بود.

4- مبنای مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صرفاً اساسنامه مشارکت سازمان خواهد بود.

5- پیش بینی می‌شود جهت سرمایه گذاری طرح از تسهیلات ارزی یا ریالی استفاده شود.

6- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پس از ارزیابی مالی و فنی متقاضیان نسبت به رد یا قبول هر یک از درخواستها مخیر خواهد بود و ارائه درخواست مشارکت برای متقاضی هیچ گونه حقی را ایجاد نخواهد نمود.

لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  22044067 و 23862134 با کد (021) تماس حاصل فرمایید.

 

اساسنامه مشارکت با بخش خصوصی

مشخصات اشخاص حقوقی

مشخصات اشخاص حقیقی

 

 

آگهی فراخوان عمومی شناسایی سرمایه گذار طرح تولید تایر زابل

 

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته از کلیه اشخاص و فعالان بخش صنعت و تجارت که از توانمندی مالی، فنی و صنعتی مناسب جهت اجرای طرح های صنعتی برخوردارند و تمایل به سرمایه گذاری - بدون مشارکت دولت و یا مشارکت به هر میزان با ایدرو - برای اجرای طرح 27 هزار تنی تولید انواع تایرهای باری، اتوبوسی،  راهسازی و معدنی ( OTR-TBR)  واقع در شهرک صنعتی رامشار زابل واقع در استان سیستان و بلوچستان دعوت به عمل می آورد.

خلاصه طرح‌ پیشنهادی در لینک زیر در دسترس سرمایه گذاران متقاضی قرار دارد. همچنین در صورت نیاز جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 23862209 - 021 تماس حاصل فرمایید.​

 

​​

​​

تنظیمات قالب